21.11.2018

מה ביונסה היתה עושה?


השבוע נתקלתי באיחור אופנתי (של שנתיים!) באלבום הקודם (2016) של ביונסה- "lemonade". אין לי (עדיין)מתבגרת בבית ואני לא מאזינה לגלגל"צ אז איכשהו פספסתי את זה כנראה.

תוצאת תמונה עבור ‪what would beyonce do‬‏

יש הרבה מה לומר על האלבום שהוגדר כ "אלבום ויזואלי"ולווה גם בסרט של שעה. ויש בו טראקים שזכו להרבה תגובות ממבקרי המוזיקה החכמים.

אבל אני אתייחס פה לשיר אחד שהכי תפס אותי- "Hold up"


(ביונסה זכתה על הביצוע פה בגראמי והוידאו הוכתר לוידאו קליפ הנשי הטוב ביותר 2016)

אני אוהבת חיבורים - בין מדיומים, בין זול ליקר בין סגנונות וכד' אולי זה מה שמשך אותי במיוחד כאן. האזנתי לשיר ומשהו נשמע לי מוכר ומתעתע- צפיתי בוידאו וחקרתי קצת ולפניכם הממצאים...


תוצאת תמונה עבור ‪quotes madonna‬‏

אז כמובן שהראשונה שעלתה לראשי היא מדונה- גיבורת ילדותי באיטיז שגם ידעה להשתמש במיטב הכשרונות של התקופה כדי לייצר משהו שהוא הרבה יותר מסתם מוזיקת פופ (ואם זאת- לגמרי סתם מוזיקת פופ).
מי שזוכר-בשנות התשעים מדונה הוציאה סרט דקומנטרי ואחר כך גם אלבום קונספט שמלווה בספר אומנותי למבוגרים.

בוידאו הזה מדונה נראית כשהיא מתייסרת בחדר כקדושה -ומיד לאחר מכן יוצאת לרחוב בשמלה מוגזמת.דומה.


עוד השפעות ויזואליות שמוזגו לוידאו של- Hold up- 

יצירת הוידאו של האמנית הפמיניסטית Pipilotti Rist  שנקראת
Ever is all over הוצגה ב 1997.ובה נראים שני מסכים באחד אישה לבושה בשמלה תכולה ותמימה למראה, הולכת מבסוטה ברחוב ושוברת זכוכיות של מכוניות חונות כאשר במסך השני מוצגים פרחים פסטורליים.  



רפרנס ויזואלי חזק נוסף -השמלה של ביונסה והייצוג של המים- מתייחס 
לאלה בשם OSHUN - אלת האהבה הזוגיות היופי השפע והמים המתוקים- במיתולוגיה של אזורים שונים באפריקה.

תוצאת תמונה עבור ‪OSHUN‬‏

מבחינה מוזיקלית- יש כמה שירים שסומפלו לתוך השיר. בנוסף לשילוב של מקצבים ומנעד קולי מרשים של ביונסה.

הכי בולט וכנראה מה שהסב את תשומת ליבי ראשון 
Andy Williams - Can't Get Used To Losing You




ואולי אתם מכירים גם את זה  (שיר מעולה) 
Yeah Yeah Yeahs - Maps


ואחרון- את השניות האחרונות ביונסה לוקחת מפה 
Turn My Swag OnSoulja Boy




לפני סיום רק אציין שהשיר כמובן עוסק בבגידה/ בגידה לכאורה של ג' זי בביונסה וכך גם עוד שירים ב Lemonade  אבל זה הכי פחות מעניין אותי.

תוצאת תמונה עבור ‪poster home decor swag‬‏




גיליתם עוד משהו-? ספרו לי בתגובות



נשיקות
מיה



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה ! מיה.

רשימת מחשבות על טרנדים אחרונים בעיצוב- (לפני שכולנו עוברים למטאוורס)

כולם כבר סיכמו את התערוכה במילאנו, והטרנדים שנראו בה. אני לא נסעתי השנה והרשימה הקטנה הזאת מסתובבת לי במחשבות כבר כמה זמן, אבל ברור שחלק מהד...