10.6.2019

Mid-Century Modern


יש לי מקום חם בלב לסגנונות עיצוב שונים, ובד"כ אני צוחקת שאם אצטרך לעצב לעצמי בית- אני צריכה לפחות חמישה בתים שונים. אבל, יש זרם אחד בעיצוב ואדריכלות שנכנס לי יש ללב ואני מתרגשת ממנו בכל פעם מחדש.


     thonet


קוראים לזה מודרניזם, או-  MID CENTURY MODERN
ומדובר על התקופה של אמצע המאה העשרים, נהוג להתייחס לזמן שבין 1933-1965 אבל ההשפעות שלו נמשכו עד סוף שנות השבעים ולמעשה נמשכות עד היום.

Carl Hansen CH24


גוגל יספר את הפרטים היבשים, אני רק אקצר ואספר שמדובר על תקופה די ארוכה ובתוכה מגוון של תת זרמים.
החוט המקשר שמדבר אלי הוא כנות החומרים- כלומר שימוש בחומרים עצמם בצורתם האמיתית.
והניקיון הצורני-הימנעות מקישוטים שאינם נובעים מהצורה והחומר עצמו FORM FOLLOWS FUNCTION.


socalmodern.com  בית למכירה ב LA





 bauhaus-chair--marcel breuer 


כשהייתי ילדה, בסוף שנות השבעים, לאבא שלי הייתה חנות רהיטים בתל אביב.
במאפו פינת בן יהודה, קומה שניה, בניין באוהאוס עם מרפסת מעוגלת פונה לרחוב.
רהיטי יבוא מבריקים שאבא בחר והביא באוניה ממפעלים במילאנו.
אני זוכרת את הביקורים שלי בעולם הקסום והבהיר שם וגם את השוקולד שהיו קונים לי במכולת למטה.

זה היה שונה מאוד ממה שניתן היה למצוא ברוב הבתים בישראל בתקופה הזאת.

marcel-breuer



ה-MCM האיטלקי הוסיף קצת "דולצ'ה ויטה" ו"גלאם" לעיצוב הרהיטים.
כך, בחנות של אבא- גופי תאורה בהשראת החלל משולבים פלסטיק וניקל מבריק בצורות מעוגלות של iguzzini. 
כורסאות עור, ספריות זכוכית ניקל, נחושת ופליז, ורהיטי פורניר של שורש אלון צבועים בלכה מבריקה.


 iGuzzini 


תת הסגנון הזה נקרא גם- ITALIAN MODERNISM GLAM- ונתן לכל העסק טוויסט של יוקרה ונוחות. 
זה הרהוט שמצא את מקומו בקלות בבתים של כוכבי תעשיית הקולנוע בהוליווד ובגרסתו הזוהרת קיטשית יותר נקרא גם- Hollywood Regency.

כסאות של המעצב האיטלקי Willy Rizzo

שולחן Willy Rizzo מהאתר www.castorina.com.au

לסיום אני רוצה לציין, שגם באדריכלות, ובתכנון פנים- אני מעדיפה שילובים של חומרים אמתיים כמו אבן טבעית, בטון, ברזל או מתכות אחרות ועץ. ותמיד שואפת לפשטות צורנית וקווים נקיים.
אני מאמינה שהבסיס  הזה עומד במבחן הזמן ויכול להכיל בתוכו טרדנים משתנים בהלבשת הבית.
אבל על זה אולי בפוסט אחר.


חג שמח.

מיה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה ! מיה.

רשימת מחשבות על טרנדים אחרונים בעיצוב- (לפני שכולנו עוברים למטאוורס)

כולם כבר סיכמו את התערוכה במילאנו, והטרנדים שנראו בה. אני לא נסעתי השנה והרשימה הקטנה הזאת מסתובבת לי במחשבות כבר כמה זמן, אבל ברור שחלק מהד...