27.7.2022

רשימת מחשבות על טרנדים אחרונים בעיצוב- (לפני שכולנו עוברים למטאוורס)


כולם כבר סיכמו את התערוכה במילאנו, והטרנדים שנראו בה.
אני לא נסעתי השנה והרשימה הקטנה הזאת מסתובבת לי במחשבות כבר כמה זמן, אבל ברור שחלק מהדברים נראו גם שם.

במקום מילאנו נסעתי לבדי לרומא ואז התחלתי עבודה חדשה וסיימתי סמסטר ראשון בתואר השני. אולי זה מין פרק חדש בחיים, או שאני מגזימה.
למי שמודאג- אני נשארת כמובן סביב עיצוב ואומנות כמו תמיד ועכשיו יש לי גם הזדמנות להביט קצת מלמעלה על הדברים ופחות מתוך העבודה עצמה.

היום בא לי לשים פה על הבלוג כמה רעיונות שנראה לי שתופסים תאוצה ויהיו חלק ממה שנראה בעולם העיצוב בקרוב, חלק בעצם כבר קורה, אבל תמיד לוקח קצת זמן עד שזה תופס ממש ונכנס לבתים ולדירות שלנו. 
בנוסף, צריך לזכור שמגמות עיצוב תמיד קצת חופפות בינהן ובודאי נראה עוד הרבה ממש שיש עכשיו: "אורבני"  "סקנדינבי" וכו, ואל אלה יתווספו כמה דברים חדשים (או חדשים - ישנים).

אנסה לחלק את המחשבות שלי לנושאים.


 craft - community - sustainability

#מחזור פלסטיק ימי
האמנית טל טנא צ'צ'קיס אספה פסולת על חוף הים, וייצרה את כדור הים הענק הזה.
כולם אוהבים את הים, אנחנו הכוכב הכחול אחרי הכל. אני חושבת שאחד מהעיסוקים הבולטים בקיימות ומיחזור יהיה קשור לים. לאיסוף פסולת הפלסטיק ומחזור שלה. 

 
https://www.sustonable.com/# | https://www.facebook.com/tal.czaczkes 

 

#מחזור סיבי בד
כמעט כל חברות הפאסט פאשן כבר הוציאו קולקציות שמכילות בד ממוחזר ולכולנו ברור שתעשיית האופנה היא מהמזהמות ביותר. מצד שני, כל עוד לא עברנו לגור מטאוורס, אופנה היא צורך וגם חלק מהביטוי העצמי שלנו, לא בקלות נפסיק לצרוך אופנה.  במקביל לנסיון של חברות האופנה להשתמש בבד ממוחזר בעצמן, נראה שימוש בסיבי בד, במוצרים אחרים.


היום סיבי בד ממוחזר משמשים למשל לאיטום צינורות מיזוג אוויר. אבל אני מאמינה שיימצאו להם עוד שימושים.
היוצרת דנה כהן יצרה מהם ציורי לבד מקסימים שמתכתבים עם ציורי שמן אייקוניים (דנה יוצרת מהחומר הזה גם אופנה)
Still Life no.9- By Dana Cohen
Shredding textile waste to fibers Arranging fibers and yarns Needle felting.


#עבודת יד/ קראפט
ההבדל בין מה שמכונה אומנות למה שמכונה קראפט או מלאכת יד מטושטש מזמן ואני רואה יצירות אמנות מבוססות קראפט בלא מעט תערוכות. אומנים שרוקמים, יוצרים שטיחים, מנגרים ועוד.

חתימת היד של היוצר, תהיה חשובה בחפצי העיצוב והרהוט. ניתן כבר לראות קולקציות אגרטלים של איקאה שנעשו בעבודת יד וגם ואזות שמיוצרות אמנם במפעם אבל מעוצבות כך שיראו כעבודת יד.
ויש גם רגע של שטיחים נועזים וצורניים שגם הם נראים כמו עבודת יד.


#פסיפסים
שילוב של קראפט ומיחזור עשוי להניב מוצרים שהם מעיין פסיפס, חיבורים של חומרים כאשר החיבורים עצמם אינם מוסתרים אלה מהווים חלק  מהמראה המיוחד של האוביקט.
אריחי טרצו שמכילים חלקים גדולים של אבנים שונות, שאריות חומר שמחוברות כמו ב"קינצוגי" היפני.

 
Yeesookyungאוביקט של האמנית הקוריאנית   |    patricia_bustos


#slow design
המגמה האיטית כבר חזקה מאוד באופנה- פחות צריכה, יד שניה, שימוש במה שיש, קולקציות קפסולה מצומצמות ועוד. 
בעיצוב יהיו תמיד חובבי שווקי הפשפשים והוינטאג' (אני) ואלה שקונים חדש (גם אני). 
אני מאמינה וקצת מקווה שכולנו נרצה יותר לצבוע, לחדש, להכין לבד, לקנות משומש ופחות לקנות חדש בזמן הקרוב. אולי ההאטה הכלכלית שאומרים שיש או משבר השילוח תעזור בזה גם.

 בסוף כל פרק, 3 דקות לפני הסוף "להתחיל מחדש" עם ירדן הראל.


The 70's
השפעות עיצוביות משנות השבעים זה לא משהו חדש. אני חושבת שמבחינה צבעונית וצורנית ההשפעה תמשך.
גווני כתום וטרה קוטה, מתכות מבריקות, זכוכית, פאטרנים פסיפסים וצורות מעוגולת כורסאות וספות שמנמנות וגם במבוק.

  70svintagelove  |    Villa Benkemoun 1974  | 70s









בחיפוש אחר השראות מצאתי גם מטבח זהה כמעט למטבח הירוק של ילדותי, בואו נקווה שפורמיקה ירוקה לא חוזרת בקרוב



#chrome - nickel - stainless steel 
נראה שלרובנו כבר נמאס מברזל שחור ומזהב ופילז. הדבר הבא המתכות יהיה חזרה לכרום ניקל, או מתכת בגוון כסוף.אני מאמינה שנראה מטבחי נירוסטה, ורהיטים משולבים בכרום ניקל מבריק וזכוכית.

האומן ניר הוד יצר סדרת יצירות המשלבות כרום שהצופה משתקף בהן והופך לחלק מהציור.

ציור של ניר הוד, הופיע במגזין "פורטופוליו" בכתבה של רעות ברנע https://www.prtfl.co.il/archives/167498 



בתמונות: אי נירוסטה, טרצו נועז 
ולמטה פסיפס גרפי קשתות ושיש טרוורטין בסיום גס וגם גווני טרה קוטה
  
  Villa Benkemoun 1974  |  patricia_bustos


#חיפויים ומשטחים מאריחים קטנים, בצורת גריד (רשת)
זה אולי יותר שנות ה -80, אבל אני רואה חזרה לאריחים קטנים בחיפויים וגם ברהוט.
 
#פינות עגולות , קשתות 
בבית הורי שנבנה בשנות ה80 היה דלפק דומה לזה שבתמונה, שמסתיים בחצי עיגול. אבל הסגנון אולי יותר מתייחס לשנות ה- 40 ולארט דקו. בכל אופן,
כבר עכשיו אפשר לראות את העיגולים והקשתות בחללים מסחריים וציבוריים ולדעתי נראה אותן בקרוב גם בבתים.


  
Natural
גם לא חדש, כי היה לנו בוהו וג'פנדי ממש עכשיו. חושבת שנחזור לצבוע באוף וייט, לשלב אבנים בעלות גוון חולי וצהבהב, ונייצר בתים עם מונוכרומים טבעיים.

#קאנטים מחוספסים ואבן לא מהוקצעת
כבר עשיתי לא מעט שיפוצים שבהם יישרנו אדני חלונות מאבן חלילה, שעובדו בכוונה בצורה גסה וטבעית, היה גם טרנד כזה במטבחים כפריים בארץ.
אולי נפסיק ליישר אותם או נתקין כאלה 
בתמונה למטה- שולחן הסלון ולמעלה גושי אבן חצי מעובדים בתור דלפקים


#טרוורטין
אבן טבעית בגוון צהצבהב מאופיינת בהמון חורים קטנים שלפעמים ממלאים מטעמים פרקטיים. יש לה מופעים דומיננטיים יותר או פחות, למשל בתמונות למעלה רואים אותה בריצוף ופה למטה בבית שעיצבתי יחד עם אדריכלית ויקטוריה בלמן, במראה עדין יותר (חוץ ופנים).


 
עיצוב שלי| אדריכלית ויקטוריה בלמן|צילום נויה שילוני חביב| סטיילינג עדי פוגל


#גרניט, שיש וטרצו - עם כתמים מודגשים ו/ או גדולים
נימים דרמתיים, טרצו קונטרסטי או עם חלקים גדולים, וחזרה לגרניט.
יותר בחיפויים ומשטחים, אבל גם בריצוף. 


  
#טרה-קוטה  נחושת וחלודה
אין להשיג כמעט בארץ חיפוי מחרס אמיתי, אבל יש טרצו וקרמיקה בגוון הזה
ואפשר לשלב אותו גם בחפצים רהיטים וצבעי קירות


הבית של Dari Shechter Ben Artzi ובעיצובה |


זהו בערך,
גוגל בדיוק החליט לא לפתוח עמודים חדשים ואין לי אפשרות להוסיף עוד תמונות (סליחה על קרדיטים שחסרים), וצריך במילא לסיים איכשהו.

מה אהבתם במיוחד?


מיה






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה ! מיה.

רשימת מחשבות על טרנדים אחרונים בעיצוב- (לפני שכולנו עוברים למטאוורס)

כולם כבר סיכמו את התערוכה במילאנו, והטרנדים שנראו בה. אני לא נסעתי השנה והרשימה הקטנה הזאת מסתובבת לי במחשבות כבר כמה זמן, אבל ברור שחלק מהד...